[t575]                                               DE LA VILLE
en chacune porte, dont aulcuns feront ronde les ungs après les autres, chacun par tour, par le quartier; et se rendront esdittes portes après la ronde par chacun d'eulx faitte. Et se fera le departement dudict guet et garde des portes et rondes par les Cappi­taines Colonnelz, avec les Cappitaines de leurs quar­tiers; lequel departement ilz apporteront au Prevost des Marchans pour icelluy approuver.
"Et advenant pl us grande necessité, les rendez vous des trouppes el compaignies sera arresté et estably es places et lieulx qui leur seront designés et baillez par lesdictz Prevost des Marchans et Eschevins.
"Que les lanternes et chandelles seront mises ainsy que l'on a de tout temps faict.
«Et pour entendre et congnoistre ceulx qui arrivent ou sortent par lesdittes portes, sera deputté ung bour­geois notable qui tiendra fidele registre de loulcs les personnes qui entreront en laditte ville, et de quel lieu ilz viendront, et les occasions de leurs venues, et quel séjour ilz y veullent faire, et où ilz vont loger. Et affin de congnoistre qui arrive auxditles portes, et se garder de surprinse, sont mis au dessus desdittes portes ung ou deux sentinelles qui recong-noisliont de loing ce qui viendra et en advertiront les gardes de laditte porte.
"Et seront arrestées toutes les marines à l'entrée de laditte ville, en maniere accoustumée.
"Les maisons seront visitées ainsy qu'il est porté par les autres Reiglemens, et Ia recherche souvent réitérée.
"Sera en chacun quartier faict estal et description des hommes et des armes que chacun habitant aurra, et dont l'on pourra estre secouru au besoing. Et sera faitte reveue, par les dixaines el quartiers, des hommes et armes, en la presence des Prevost des Marchans et Eschevins. Et seront ceulx qui se trou­veront mal armez, contrainctz en avoir selon leurs moiens et puissance; et où ilz seront reffusans ou delayans de s'en munir et en avoir, en sera achepté ai leurs despens par les Cappitaines, chacun en sa Dixaine. Et nul ne se pourra armer sans comman­dement de Nous, ou desdictz Prevost des Marchans el Eschevins, ou de leurs Cappitaines, chacun en leurs Dixaines.
"Sera faitte visitation es colleges el es envyrons, el principallement es colleges où n'y a exercio; el seront les Principaulx d'iceulx admonestez de n'y re­tirer n'y permettre qu'il s'y retire autres que leurs escolliers, dont ilz seront responsables.
"El sera faille semblable visitation eu tous les
DE PARIS.         .                                           291
monastaires, esquelz les Abbez el Prieurs ne per-metteront y estre ny soy retirer autres que leurs Religieux.
"Sera faitte ronde la nuict en chacun faulxbourg, selon son moien, pour eviter aux surprinses.
"Sera aussy faitte garde aux portes et barrières desdictz faulxbourgs.
"Les maistres des Postes proches de ceste ville seront adverti/, de commander aux postillons qu'ilz aient à bailler au Cappitaine ou celluy qui comman­dera à la porte, ung memoire contenant le nom et quallité de celluy qui court, el d'où il vient; affin que nous soions advertiz de tous ceulx qui arriveront en poste.
"Les maistres des Postes ne pourront, ti peine de. pugnilion corporelle, bailler chevaulx de poste sans passe port exprès signé dc Nous.
"Les courriers entrans en la ville seront conduictz en la Maison de la Ville, comme l'on a faict par cy devant, pour les inconveniens qui en peuvent ad­venir.
" Les Prevost[s] des mareschaulx des envyrons de Paris seront mandez pour entendre du Roy ce que nous leur vouldrons commander pour le bien de nostre service.
"Les Prevost des Marchans et Eschevins adver­tiront les villes circonvoisines de se tenir sur leurs gardes, et qu'ilz tiennent les portz, pontz et passaiges en seurellé : en sorte qu'il ne puisse riens passer dont ilz ne puissent rendre compte et advertir, selon qu'il sera besoing, lesdictz Prevost des Marchans et Esche­vins; lesquelz, selon les occurances, nous en aver­tiront.
"El pour la multitude des gens de guerre qui sont à Paris, et qui n'ont maintenant aucune occasion d'y demourer plus longuement, tant pour leur debvoir d'aller à la guerre que pour les vaccations qui sont en Parlement, durant lesquelles ne se vuideronl. aucuns procès, sera bon de faire commandement a tous ceulx qui ne sont retenuz pour nostre service ou aultre affaire necessaire, de se retirer de laditte ville promptement.
"Et pour emploier beaucoup de pauvres man-diens, les Prevost des Marchans et Eschevins advi­seront de les faire travailler aux fossez de laditte ville ou autres oeuvres publicqs : qui sera occasion, s'ilz ne veulent travailler, de les faire sortir de la ville. "Les marchans vendans annes n'en pourront vendre aucunes sans en advertir lesdictz Prevost des Marchans et Eschevins et sans leur permission, pour